Sunday, February 5, 2012

Cara Men-jailbreak iPhone 4S / iPad 2 Anda Menggunakan Absinthe (Windows) [5.0, 5.0.1]

Di bawah ini adalah cara bagaimana melakukan proses "jailbreak untethered" untuk iPhone 4S / iPad 2 IOS 5.0.1 /5.0 Anda menggunakan Absinthe versi Windows.

Peringatan***: Sebelum Anda melakukan sebarang perkara, pastikan Anda telah backup iPhone/iPad Anda pada iTunes kerana ada kemungkinan Anda akan kehilangan Camera Roll / data selepas proses ini.

Langkah Pertama
Download Absinthe terbaru dari sini.

Langkah Kedua
Double klik untuk mengekstrak file yang telah di download tadi dan run aplikasi Absinthe.


Langkah Ketiga
Seterusnya sambungkan iPhone 4S Anda ke komputer via USB. Pastikan delete passcode atau VPN yang telah Anda atur sebelumnya.


Langkah Keempat
Klik Buttonl Jailbreak untuk mula..



Langkah Kelima
Aplikasi ini akan membawa Anda melalui beberapa langkah jailbreak: Sending initial data, waiting for reboot, waiting for device to finish booting, Preparing jailbreak data, dan Sending payload data.






Langkah Keenam
Anda akan diberitahu bahwa jailbreak 'Almost done'.


Langkah Ketujuh 
Seterusnya, cari ikon Absinthe dan touch/open untuk proses install cydia melalui Absinthe. Icon tersebut terdapat di homescreen.


Jika server sedang down dan Anda mendapatkan mesej Error establishing a database connection klik ikon Settings di springroad dan hidupkan VPN.


Anda akan mendapatkan mesej kesalahan konfigurasi; namun, setelah sekitar seminit iphone Anda akan boot ulang dengan Cydia di Springboard!

Sekian, Sudah selesai...sebarang pertanyaan boleh emelkan kepada saya.




No comments:

Post a Comment